En lista av året som gått!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Varit mammaledig! Jag inledde visserligen mammaledigheten förra året men jag får lov att svara det ändå. Förutom det har vi ju även köpt ett hus, det är också en ny erfarenhet 😋

Har du några nyårslöften?
Nej jag har nog aldrig avgett några nyårslöften faktiskt och kommer inte göra det i år heller. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja flera stycken! Många fick bebis nr två men även några förstagångsföräldrar, så underbart! 😍

Vilka länder besökte du?
Jag höll mig i Sverige, eftersom lilla Lia var så liten så blev det ingen utomlandssemester. Men vi var uppe i Jämtland i höstas och hälsade på släkten, så då tog vi en biltur över till Norge och hälsade på min kusin och hans familj, så det får väl iaf räknas 😂

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oj, det var inte det lättaste att komma på faktiskt. Det är lättare att säga vad man vill mer. Men jag måste ju svara något såklart, så det får bli ödsla energi på sådant som man ändå inte kan göra något åt. 

Bästa minnet från 2015?
Den 6 oktober, på Lias ettårsdag, när vi plussade med bebis nr två som ligger och gror i magen ❤️
Men såklart också husköpet! 

Bästa köpet?
Helt klart huset, det är ett svårslaget köp, haha! Vi trivs verkligen som fisken i vattnet här i vårt Petit Château i Tallkrogen. 😍

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag får återigen svara huset, men om man ska bortse från själva husköpet så är det inredning till det som kostat mest. Vi har behållt det mesta av möblemanget från lägenheten men lite är utbytt och lite har tillkommit. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Helt klart gladare! Med en liten Lia som förgyller ens dagar så kan man inte vara annat än gladare. Barn är verkligen det bästa som finns! 
Men jag har även gråtit mer sedan hon kom till världen. Att ha småbarn är ingen dans på rosor alla gånger och när tröttheten tar över tar tålamodet stryk. Så en del tårar har fallit. Men oftast är det glädjetårar som tur är. Sjukt vad mycket mer blödig jag blivit sedan hon kom också, haha! 😉

Är det något du saknade 2015 som du vill ha år 2016?
Jag vill ha mer tid med våra vänner, det är en återkommande önskan som är svår att få till. Alla lever sina liv med sina rutiner och det är svårt att få det att klaffa ibland. Men jag är oerhört tacksam för de vi har i våra liv. Vi har valt er med omsorg och älskar er allihop, även om man inte ses så ofta som man skulle vilja ❤️ 

Vad ser du mest framemot med år 2016?
Bebis i magen! Det ska bli så otroligt mysigt med ännu ett litet knyte! Att föda barn är det absolut häftigaste jag någonsin gjort och jag är så otroligt glad att jag ska få göra det igen! 
Men sen ser jag väldigt mycket fram emot tiden efter bebis är född också. Jag och Samuel ska få spendera hela sommaren hemma tillsammans då han är föräldraledig för Lia fram tills att hon ska skolas in på förskolan i augusti. Sån lyx!! 

Avslutar med ett litet kollage som sammanfattar året ❤️


Taggar: 2015, bebis, bästaåret, ettår, gravid, husköp, kollage, summering, åretsomgått;

Kommentera inlägget här :