Bye bye Koh Lanta, hello Patong Beach!

Imorgon drar vi vidare till nasta destination.
Goran sitter i skrivande stund vid en dator bredvid mig och spanar efter boende i Patong.
Hampus och Jenny ska dit i 3 natter sa vi tankte kika om det finns nagot for oss i narhetern av dem. Men vi blir dar i 5 natter. :)

Det har varit handelserika dagar for oss har pa Koh Lanta, eller ja, delvis iaf, lite slappande maste man ju ha nar man ar pa semester. Vi anlande hit i mandags och efter vi hade installerat oss pa hotellet sa motte vi upp Hampus och Jenny. Det blev en ganska lugn eftermiddag med lite sol och bad och sedan restaurangbesok. Pa kvallen gick vi och satte oss pa en strandbar som ligger precis i mitten av vara hotell. ;)

Dagen efter blev ganska mycket same same, skillnaden var att vi nu aven slot upp med annu fler av polarna som ocksa kommit hit for brollopet, superkul! ;) Alldeles perfekt med andra ord. ;) Vi avslutade aven denna kvall med att sitta pa strandbaren, hur mysigt som helst.
(Man kan inte riktigt lata bli att tanka pa er stackare som sitter hemma och fryser nar man mar sahar bra, hihi ;))

Igar var det dags for det vi kom hit for, brollopet! Det var sagolikt vackert med solnedgangen i bakgrunden. Allt var verkligen perfekt! Middagen var kanongod och ja, jag kan bara saga att allt var kanon! Det blev fest vid restaurangen och framat smatimmarna gick vi aterigen bort till strandbaren. Klockan tickade pa och vi var inte hemma pa hotellet forns vid 4-tiden. Vilken underbar dag det var!!

Klockan ringde igen kl 7:30 for da skulle jag upp och mota Jenny och lilla Lanta...
Nu undrar ni nog, vem ar Lanta? Jo det ska jag nu beratta.
Efter middagen pa brollopet sa hittades det namligen en liten hundvalp, Jenny som ar djursjukvardare foll pladask for det lilla livet. Nu borjade det smidas planer! En av gasterna pa brollopet, som vi kan kalla J, hade hittat ett "djurharbarge" som lampligt nog lag vagg i vagg med restaurangen vi var pa. Sa vi tog henne dit, dar jobbade en norska som hjalpte Jenny att fa henne insmord med avlusningsmedel. Efter det smugglade Hampus och Jenny henne till sin bungalow. :) Senare pa kvallen hittades en till valp som J sen tog hand om.
Det vi skulle gora i morse var att aka ivag till ett annu storre djurharbarge dar det aven fanns veterinarer. Nar vi kom till norskan visade det sig att hon aven hittat en tredje valp lite tidigare pa morgonen. Vi tog alla 3 valparna med oss och akte ivag. Dar ska de nu bo och fa en massa vaccinationer, chipmarkning m.m. Om 3-4 manader flyttar lilla Lanta till Sverige och hem till Hampus och Jenny!!! :D
Slutet gott, allting gott!

Na, nu ska vi satta oss och svalka ner oss lite med en varsin Singha! Pa aterseende! ;)

Puss puss

Bye bye Ao Nang, hello Koh Lanta

Hej hej halla dagboken :)

Ska sammanfatta var resa lite kortfattat hittills tankte jag. (ni far ha oversikt med a, a och o) ;)

Sammanfattningsvis har dagarna hittills varit helt fantastiska. Vi har atit massa god mat, frukter och annat smaskens. Vi har solat och badat och matt som en prins och en prinsessa. Undantag for mina fotter, jag kopte mig ett par flip-flops i torsags kvall som har gett mig galet stora skavsar pa insidan av "pektan". :( Sa igar var jag tvungen att kopa mig ett par nya tofflor. Tur att det inte kostar sa mycket. ;) Hittade iaf ett par rosa Birkenstock for 50 kronor, inte helt fel. ;)

I fredags tog vi det ganska lugnt, man ar ju lite seg efter en sa pass lang flygning sa nagra aventyr var val inte riktigt vad vi kande for forsta dagen. Sa da passade det bra med lite solande pa stranden och badande i havet. Efter det njot vi av en valdans god glass pa Haagen-Dazs :D

Till igar hade vi bokat in oss pa en battur mellan 5 st oar. Vi fick en privat bat vilket var himla mysigt. Vi borjade turen med att aka till tva oar som ar "sammanlankade" med en sandbank, som man kan promenera pa nar det ar lagvatten, vilket det var pa morgonen nar vi kom dit. :) (Det ar for ovrigt samma oar som jag anvande som bild nar jag skrev inlagget om att vi skulle resa till Thailand. ;))

Efter det stoppet akte vi till en annan o, dar var det dags att snorkla lite. Var guide var ocksa med och snorklade och han pekade och visade en massa fiskar och annat i havet. Var guide gav mig aven en liten minnespresent, en stor snacka som han simmade ner och hamtade till mig!
Vi hittade Nemo forresten! ;)

Tredje stoppet var underbart, kritvit sammetslen sand, en riktig paradiso utan att overdriva! Jag och alskling tog en promenad langs stranden och stundvis stannade vi till for att bada lite. Nar vi kom tillbaka till baten sa dukade var guide upp en fruktbricka till oss tva, helt fantastiskt!

Vid den fjarde on sa stannade vi inte, jag och alskling kande oss lite "matta" pa strander, sa vi kande att det rackte med att aka lite sakta langs stranden och titta pa den fina naturen och vyerna. Dessutom hade jag valdans ont i mina tar med tanke pa skavsaren.

Vi akte istallet till Railey Bay, dar stannade vi iaf till. ;) Vi gick och satte oss pa en uteservering och njot av en varsin Singha, sen tog vi en promenad langs stranden som har var annu lenare och finare an vid o nummer 3. ;) Besoket pa Railey avslutade vi saklart med lite badande.

Imorgon ska vi checka ut fran vart hotell och sedan bli upphamtade av en taxi som ska ta oss till en farja. Denna farja ska sedan ta oss vidare till Koh Lanta! :D

Pa aterseende! ;)
Puss puss

Nu sitter vi på O'Learys Arlanda o

Nu sitter vi på O'Learys Arlanda och njuter av en god, kall Staropramen. :) Väskorna är incheckade och säkerhetskontrollen gick utan problem.
Nu kan man äntligen slappna av och blicka framåt mot semestern. :) Det ska verkligen bli underbart skönt att komma bort! ;)
Jag ska försöka komma åt internetcaféer och uppdatera bloggen lite då och då, det har jag ju faktiskt lovat min älskade mamma. ;) Jag har ju lärt henne lite data så snart är hon mig värsta hackern ska ni se. ;)
Nä, nu ska jag fortsätta njuta av min goda öl och sätta tänderna i några mozzarellasticks! :)