Husägare alltså

Ni som följer mig på Instagram och har mig som vän på Facebook noterade säkert förra veckan att jag och Sammy köpt ett hus i Tallkrogen, jag kan knappt förstå att det är sant, helt sjukt ju! 😃 Ett litet funkishus byggt på 30-talet, med en lagom stor tomt, och som en bonus råkar det även finnas en pool där 😉


Det gick ju väldigt fort oxå, men det är oftast så vi jobbar, haha! Men det var verkligen inte oigenomtänkt! Direkt när vi bokat förhandsvisningen med mäklaren så slog Sammy på stora trumman och involverade nog varenda avdelning på jobbet och varenda kontakt han kunde komma på 😄 Vi fick hjälp att läsa besiktningsprotokoll och vi räknade och kalkylerade fram och tillbaka, kors och tvärs. 
Med oss på visningen hade vi också en extremt duktig underentreprenör och bekant till Sammy som gick igenom huset i sin noggrannhet tillsammans med oss. 
Vi la ett bud och hann knappt halvvägs hem när mäklaren ringde och meddelade att säljaren godtog budet. När han ringde grabbade jag tag i Sammys hand och höll den stenhårt under samtalets gång och slappnade inte av förens han sagt just de orden, säljaren accepterar budet. Snabbt som attan åkte vi iväg till mäklarens kontor och skrev papper, vi var nu husägare!! 😍

Det ska bli så otroligt roligt att få göra iordning huset och sätta vår prägel på det. Det väntar en hel del jobb men i slutändan kommer det bli toppen!! ❤️

Nu ligger vår lägenhet ute på Blocket på förhandsannons och på torsdag läggs den ut på Hemnet. Håll tummarna stenhårt för att vi får en riktigt bra budgivning!! ✊
Taggar: Tallkrogen, funkishus, husköp, husägare;

Kommentera inlägget här :