Earth hour

Japp, fast vi var på födelsedagsfest så släckte vi ner varenda liten lampa i hela huset. Eric och Emma sprang stunden innan 20:30 istället runt och tände upp lite extra stearinljus och värmeljus. Sen satt vi där och mös med våra vinglas och fortsatte samtala under den mörka timmen.
Roligast under denna timme var ju ändå meddelandet Eric fick på sitt mobilsvar. Han hade skickat ett sms till en granne och skrivit nåt i stil med "Släck dina lampor /I love Eco" och till svar hade han alltså fått ett fint litet meddelande. Jag kommer inte riktigt ihåg hur han formulerade sig, men det var nåt likande detta "Hej, det är X, jag fick ett sms här om att jag ska släcka mina lampor. Hur menar du? Jag äger ju en lampaffär, hur ska jag kunna locka kunder om jag inte har dom tända? Tack, hej"
Hahaha, det var underbart roligt!

Kommentera inlägget här :